| 2010-12-01 | Jakttips: Skjutpinne | |
|---|---|---|
|
nille36
|
Jag använder ett läderbälte utanpå jaktjackan med en kabinhake något till vänster om mitt fram. I kabinhaken fäster jag ett avsågat skaft (fiber) från en golfklubba. När den hängs i bältet skall det nå ned till anklarna. Vid skjutning tar man skaftet i vänster han och för upp det till gevärskolven och greppar båda i ett fast grepp. Siktning/målföljning sker enkelt genom vridning i midjan både upp/ned och åt sidorna. Synnerligen effektivt och finns alltid med. Det enda problemet jag haft är att gå ned för en stege då pinnen gärna fastnar i något steg. Lycka till och GOD JUL PS gamla golfklubbor köper du för ca 30sek på sec hand butik DS |
|
| 2010-12-01 | ||
|
jagarn
|
||
| Redigerad 2010-12-01 | ||
| 2010-12-16 | ||
|
ovsa
|
Snöskor |
|
| 2010-12-17 | ||
|
niklasludde
|
||
| Redigerad 2010-12-17 | ||
| 2011-01-05 | ||
|
peter nilsson
|
Frågade min sambo om hon hade något jakttips och hennes tips riktar sig till alla jaktfruar runt om i landet. Låter i mina öron som ett kanontips God fortsättning /Peter |
|
| 2011-01-05 | ||
|
henke78
|
Inlägg flyttat! |
|
| Redigerad 2011-01-13 | ||
| 2011-01-20 | ||
| uro.jarvinen |
Över 30 år sedan , lärde en Tysk jägare att vid vomskot rengöra med papper allt som syns av vominnehållet, sen öppnar man mellangärdet för blodet som man tvättar mycket noga med.. Absolut ingen vatten! |
|
| 2011-01-21 | ||
|
sas_almlöf.pierre
|
Till er som har halvautomat och har möjlighet att fälla björn under älg jakten. Köp ett två skotts magasin om du har magasin för fyra skott så slipper ni problem med myndigheten och kan kvickt byta magasin om en björn mot förmodan skulle dyka upp. Mvh Pierre |
|
| 2011-01-21 | ||
|
lönnet72
|
Mitt tips är att om du skall vara räv så ta en surströmmingsburk och placera ut den tex dagen innan och när du kommer ut på passet så skjuter du hål på burken och sprider en väldoft i skogen som räven har svårt att motstå |
|
| 2011-01-21 | ||
| risvikens viltvårdspmråde |
Har under många år undrat varför främst älgjägare “stinker” när man träffas på morgonen. De luktar tandkräm, hårvatten, rakvatten och annat. Dessutom är det brått till passen så manga blir svettiga i sina varma “jägarkläder”. Allt detta tillsammans med skrammal och prat gör att älgarna undviker vissa pass. |
|
| 2011-01-21 | ||
|
peter.unden@swedishbiogas.eu
|
Mitt bästa jakttips till de som spenderar några få värdefulla dagar i skogen för älgjakt på pass är att skippa kvarten med diskussion när du fått ditt pass. Lägg istället den tiden på att åka till pass och tyst komma på plats och i ordning. Flera är älgarna som har skjutits tidigt i drevet när de smyger undan för de andra “snackisarna” som är på väg ut på pass när du redan sitter klar och laddad. //Peter |
|
| 2011-01-23 | ||
| wachtelmicke |
Mitt tipps är att ha två sitt underlag ett att sitta på och ett att ha under fötterna så fryser man inte så lätt om fötterna |
|
| 2011-01-24 | ||
| tstefan |
Inför toppjakten sökte jag något att maskera bössan med och alla lokala jaktaffärer hade slut på masktejp.. Lagningstejp för ensliagebalar funkar perfekt! Bred, töjbar och förhållandevis billig. |
|
| 2011-01-24 | ||
|
johan vm
|
Hej. Enligt tävlingsreglerna så ska man starta en ny forumtråd och skriva “Jakttips” som rubrik. Tävlingsledningen kommer att vara snälla och ta med alla tips ändå, men från och med nu skulle jag vilja att ni skriver era tips som en ny tråd. Då kan andra kommentera ert tips utan att det blir förvirring i mailtråden. MVH / Johan Ulfström, MittJaktlag.se |
|
| 2011-01-26 | ||
|
mats.victoria@pavilionclub.se
|
Jakttips. |
|
| 2011-01-26 | ||
|
maghed
|
Jakttips. |